lördag 23 oktober 2010

Turistsouvenirerna


I min familj restes det en del ner till Medelhavet. Spanien var väldigt populärt. Mallorca var väl ett hyfsat nytt och hett turistmål att besöka. Jag fick såklart inte följa med på resan förrän jag blev lite äldre, men vilken tur: mamma kom alltid hem med en massa fina souvenirer i present! Var det inte spanska flamencodockor i underbara klänningar, så var det kanske ett par lurviga tjurfäktningslansar, en vinkaraff med guldtrådsnät, en tallrik med turistortens namn (att ha på väggen). Eller ett par flamencokastanjetter. Härliga saker som dessutom visade att det minsann fanns globetrotters i familjen!

2 kommentarer:

  1. De spanska dockorna minns jag med ett stort leende, vilka fina klänningar ;)

    SvaraRadera
  2. ja, såna dockor hade jag också! heeelt fantastiska klänningar! :)

    SvaraRadera