fredag 22 juli 2011

Boktipset

Boktipset. När man tänker på ordet, dyker alltid den där signaturmelodin upp i skallen direkt: "Ninnaa-ninnaa-ninannnaaa-niinanannaa-ninaa". Den regnbågsfärgade fingersoffan som Staffan Mählqvist satt och läste i gillade man skarpt. Av någon anledning så har en speciell boktitel han tipsade om etsat sig fast i minnet: Harriet Spion. Jag läste aldrig boken, utan tyckte kanske mest bara att den verkade lite märklig, men av någon anledning fastnade den. När jag tänker efter så läste jag nog faktiskt aldrig någon av de böcker som Staffan tipsade om, men ändå tyckte jag om att lyssna på när han läste de där textsnuttarna.

Låten som tv-programmet Boktipsets signaturmelodi kommer ifrån är The Swimming Song, av Loudon Wainwright III. Den har en rätt kul text faktiskt. Men det visste man ingenting om då förstås. Man bara nynnade med i Ninnaa-ninnaa.

Notera även Staffans coola, breda klockarmband.

1 kommentar:

  1. Kul! "Harriet Spion" gjorde stort intryck på mig och jag läser faktiskt ibland om den...;)
    Urkul blogg! Jag skrattar och snyftar lite om vartannat!

    Hälsningar från 71:a

    SvaraRadera