söndag 19 september 2010

Nöt-Crémen


Bara jag ser den här förpackningen, så kan jag känna den lena och goda nötsmaken i gommen. Mmm! Det bästa med Nöt-Crémen är att den finns ju forftarande kvar i samma skepnad! Enligt gammal sed (från 70-talet då), så öppnar man den såklart med tänderna, och hoppas på att den där plastflisan man får loss är exakt lagom stor, så att man kan klämma ut lagom mängd åt gången. Lagom mängd förresten; den ger ju helt klart mersmak för det är lite för lite i den där förpackningen!

Och jag kan leva med det där konstiga sättet de har att skriva Nöt-Créme på... jag kan det. :)

5 kommentarer:

  1. Vi tryckte in ett pkt nötcremé i en fralla och åt.

    SvaraRadera
  2. Fast förr stod det "God sak till småkaksbak" där det nu står "God sak med mersmak". Det är säkert ingen som använder den till kakor numera, den finns oftare bland smågodiset än bland baktillbehören i affärerna.

    SvaraRadera
  3. Nötcréme i frallan var avancerat! :-)

    Det där med "God sak till småkaksbak" hade jag glömt helt faktiskt. Kul!

    SvaraRadera
  4. Nu ska det visst finns salmiak-cremé också.

    SvaraRadera
  5. 1974 fick man tre nötcremé och en godissockerbit för en krona.

    SvaraRadera