söndag 23 oktober 2011

Lip Lickers


Lip Lickers. Ett läppglans i en guldfärgad metallask. Man drog locket åt sidan, så att man kom åt att ta en klick glans på läpparna. Fanns i flera olika färger/smaker. Vi pratar 1978-79 här, tror jag.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag kom över mitt läppglans. Är ganska säker på att det inte köptes till mig av mamma i alla fall. Tror jag bytt till mig det från någon kompis kanske. Persikosmaken hade jag. Tyckte att den luktade och smakade jättegott. Och så glansen på läpparna ovanpå det. Mmmm...!

6 kommentarer:

  1. Åhhh, sådana hade jag oxå.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blir gråtfärdig. Äppel var himla gott minns jag. Himla kul blogg du har.

    SvaraRadera
  3. kul att du gillar bloggen! :) mm... jag kan fortfarande känna lukten av Lip Lickers bara av att titta på bilden av askarna!

    SvaraRadera
  4. Åååh, och sedan kom det större askar med liksom två "rännor" inuti med två olika dofter... Jag tror att jag hade hallon och vanilj. Eller var det kanske jordgubb och grädde?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, dem med två smaker hade jag nästan glömt! hade nog aldrig den varianten själv. kul!

      Radera
  5. En sådan burk har liggande i en låda.
    Halvfull och luktar fortfarande jordgubb

    SvaraRadera