måndag 10 oktober 2011

Gymnastikpåsen


I just den här tygpåsen hade jag mina gymnastikkläder. Påsen är inte speciellt stor; ca 30 x 20 cm. Man kan kanske undra hur allt fick plats i den, men eftersom hela gympamunderingen bestod av en gymnastikdräkt (till min besvikelse var min utan volang) och ett par sockiplast, så var det ju inte så mycket mer än det + handduken som skulle rymmas däri. Den uppmärksamme noterar kanske att gymnastikpåsen (naturligtvis!) var märkt med min namnetikett (ovanför "IK"), även om jag blurrat namnet lite grann.

Det var nån grej med att man inte fick blöta håret när man duschade efter gympan. Vi fick till och med använda märkliga duschmössor som var som styva, rektangulära plastpåsar som träddes över hela huvudknoppen. De var gula med ett fyrkantigt fönster så man kunde se ut genom dem.

3 kommentarer:

  1. Hihihi, Vi hade plaststrutar när vi duschade

    SvaraRadera
  2. mm, livsfarligt att blöta håret hos er också alltså! :)

    SvaraRadera
  3. En sådan duschmössa hade jag också, man såg ut som en rymdgubbe.

    SvaraRadera