lördag 17 juli 2010

Gröna ögon från rymden


Länge, länge var Gröna ögon från rymden (The cat from outer space) den absolut bästa film jag sett! Den kom 1978 och var en science fiction-film om en rymdkatt med ett lysande halsband som kraschlandade på jorden och behövde hjälp med att flyga sitt rymdskepp tillbaka till där det kom ifrån. Jag hade i och för sig inte sett så många filmer, men kunde ändå inte tänka mig att det skulle kunna komma någon bättre film. Å andra sidan tyckte jag att alla filmer jag såg på bio var bra; det fanns helt enkelt inga dåliga filmer på den tiden. Eller var det bara det kritiska ögat som inte hade hunnit utvecklas ännu; man vet inte så noga.

4 kommentarer:

  1. Själv tycker jag att Monty Python var vassare.

    SvaraRadera
  2. Mm, kan jag kanske hålla med om, men Monty Python såg jag nog långt senare än på 70-talet.

    SvaraRadera
  3. "Gröna ögon från rymden" var den första filmen jag såg på bio, vad jag kan minnas. 1979 när den hade premiär var jag 6 år. Frågan är, var den dubbad på svenska? Eller fick föräldrarna simultantolka? Hur som helst tyckte jag som du, att den var fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Det var länge sen som. Jag såg den på bio men jag tyckte att den var jätte bra🙂🙂

    SvaraRadera