söndag 25 juli 2010

Svenska MAD


Min storebror läste Svenska MAD. Och därmed jag också. Eller jag tyckte i alla fall om att bläddra igenom den. Serierna (oftast svartvita) var lite för jobbiga att läsa, och jag fattade dem sällan, för de var väl parodier på sånt jag inte sett innan.

Men jag tyckte att nåt som hette "Avsnoppande svar på dumma frågor" var roligt, och så gillade jag de där färgglada bilderna på sista omslagssidan, som man kunde vika så att de föreställde något helt annat än det man såg från början.

"Får jag låna din MAD?", sa jag, och uttalade det "Madd" och inte "Määd". Gick bra ändå.

"Vadå, jag dyster?", som Alfred E. Neuman skulle ha sagt.

3 kommentarer:

  1. Har fortfarande kvar min gamla A.E.N.F.S.C. t-shirt av rent nostalgiska skäl (A.E.N.F.S.C. = Alfred E. Neuman Fan Supporter Club). Har nog inte använt den sedan 70-talet dock.

    SvaraRadera
  2. åh, vilken kult-tröja! :)

    SvaraRadera
  3. Viken bra sida! Minns också svenska MAD. Pappa fick alltid årets samlade volymer i julklapp. Vem var först ut att läsa? JAG! :)

    SvaraRadera