lördag 17 juli 2010

Kapten Zoom


Galaxer i mina braxer! Rymdsnubben Kapten Zoom (Anders Linder) visades som tv-serie i fem delar 1976. Läser på wikipedia att programmen handlade om "handel, företagande, miljöförstöring och demokrati", men det kommer jag i ärlighetens namn inte ihåg. Men jag kollade naturligtvis in serien. Kapten Zoom var kul!


Ett Kapten Zoom-minne som etsat sig fast var när jag var magsjuk och låg och återhämtade mig på en madrass som mamma lagt ut på vardagsrumsgolvet, så att jag skulle kunna se programmet. Fick dricka blodapelsinläsk, för det var tydligen bra för magen när man hade kräkits (?).

2 kommentarer:

  1. Fantastisk blogg! En liten rättelse bara... Kapten Zoom heter Anders Linder och sätter fortfarande på sig dräkten emellanåt i olika sammanhang!

    SvaraRadera
  2. tack för input! :) korrigerar detta misstag direkt!

    SvaraRadera