tisdag 7 juni 2011

Tältsemestern





Ett sådant här fint tält åkte jag, mamma och låtsaspappan på semester med. (OBS! Det är dock ingen av oss som poserar så fint på bilden.)


Tältet, med alla sina pinnar, låg i stora påsar, och verkade inte ha varit helt okomplicerat att sätta upp, för jag tyckte alltid att det tog så lång tid. Jag är glad att jag var så liten så jag kunde ägna mig åt viktigare saker när mamma och låtsaspappan satte upp det.

Inuti var det ett "allmänutrymme" där vi hade ett hopfällbart campingbord och varsin plaststol i röd (min), mörkgrå (låtsaspappans) och genomskinlig (mammas) plast och sedan fanns det också en stor sovdel (ja, stor och stor...), som man kunde dela upp i ett lite större och ett lite mindre sovrum, genom att rulla ner en tygvägg. Därinne sov vi på varsin röd-brun-organgeblommig tältsäng. Inga liggunderlag alltså; vilken lyx va?


Jag tyckte nog att det var rätt kul att campa sådär. Man hittade kompisar som man kunde lajja med på campingplatsen. En gång när vi var på Åland och campade hittade jag och en nyfunnen kompis tomflaskor, som låg i backar bakom kiosken. Vi gick och plockade flaskorna och försökte sedan panta dem i kioskluckan precis runt hörnet. Jag kan berätta att det inte gick något vidare, och att vi fick skämmas rätt duktigt. Men det borde väl vara preskiberat vid det här laget.

1 kommentar: