måndag 27 juni 2011

Filmisarna


Naturligtvis samlade jag på filmstjärnor; eller filmisar, som man sa! Dem köpte man i små blandpaket som man inte visste vilka bilder de skulle innehålla, förutom den som var på framsidan. Det var bara att hoppas på det bästa. I och med detta så hade man filmisar med till exempel Disneyfigurer (bra), Barbie Benton (visste inte vem det var, eller heller inte om det var en tjej eller kille, eftersom hon såg jättekonstig ut på bilden), ABBA (mycket bra!), Mupparna (bra), David Bowie (såg konstig ut) och Lassie (helt ok). Man bytte filmisar med kompisarna också, ungefär som bokmärken alltså.

En gång när jag hade födelsedagskalas hemma, så skulle vi ha fiskdamm. I påsen skulle var och en, förutom godiset, få varsin filmisbunt. När vi gjorde iordning påsarna gick jag igenom alla buntar mamma köpt, och sorterade dem noga, så att min påse skulle innehålla de bästa bilderna. Sen var det jätteviktigt att låtsaspappan (som var fiskdammsansvarig) hade koll på vilken påse som var min, så jag fick de noga utvalda, bästa bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar