torsdag 29 september 2011

Kalle Ankas bokklubb


En gång i månaden kom boken från Kalle Ankas bokklubb i brevlådan. Det var fina Disneyböcker med både kända och mindre kända berättelser. Modell stora, färgglada bilder och enkel text. Med andra ord precis sådana böcker man gillade i mitten av 70-talet. En tygdekal med klubbens emblem kom också med i något av paketen.

Djungelboken, Lady & Lufsen, Henny Penny (hönan som trodde att himlen skulle ramla ner för att hon fått en kotte i huvudet) och så Pingvinen som alltid frös är några av titlarna.

Som allt annat lättsmält, så konsumerades böckerna självklart om och om igen!

3 kommentarer:

  1. Hihihi, min lillebror (född 1969) prenumererade på böckerna och jag känner igen Pingvin boken =)

    SvaraRadera
  2. kul! själv får jag tillbaka känslan av hur det var att bläddra i dem, när jag tittar på omslagen nu! :)

    SvaraRadera
  3. Där var jag med...tror böcker finns kvar hemma hos föräldrarna.

    SvaraRadera